Viskas apie naujajį Mazda 2.2 turbodyzelinį variklį

clipboard03cc8 Viskas apie naujajį Mazda 2.2 turbodyzelinį variklį

Jau nuo spalio daugelyje Europos valstybių galima įsigyti Mazda6 su naujuoju 2.2 litro darbinio tūrio dyzeliniu varikliu. 185Ag bei 400 Nm agregatu “apginkluota” Mazda6 kainuoja, deja, nepigiai (kainos prasideda maždaug nuo 33 tūkst. EUR, priklausomai nuo automobilio komplektacijos), tačiau iki šiol dar nebuvo žinoma, kad rinkai bus pasiūlytos prieinamesnės, kiek kuklesniais parametrais pasižyminčios šio variklio modifikacijos.

Pasirinkimas bus išplėstas iki trijų versijų: 2.2 High Power – išvystys 185Ag (3500 RPM) bei 400 Nm (1800-3000 RPM) sukimo momentą, vidutinės degalų sąnaudos – 5.6 l/100 km (7,1 l/100 km – mieste, užmiestyje – 4,7 l/100 km, max greitis – 218 km/h); 2.2 Mid Power – išvystys 163 Ag (3500 RPM) bei 360 Nm (1800-3000 RPM) sukimo momentą, vidutinės degalų sąnaudos – 5.5 l/100 km (7,0 l/100 km – mieste, užmiestyje – 4,7 l/100 km, max greitis – 212 km/h; 2.2 Low Power – išvystys 125 Ag (3500 RPM) bei 310 Nm sukimo momentą (1800-2600 RPM) sukimo momentą, vidutinės degalų sąnaudos – 5.5 l/100 km (7,0 l/100 km – mieste, užmiestyje – 4,7 l/100 km, max greitis – 195 km/h.

clipboard01id6 Viskas apie naujajį Mazda 2.2 turbodyzelinį variklį

Varikliai pasižymi labai aukštu kuro įpurškimo slėgiu (200 MPa), žemu suspaudimo laipsniu (16.3:1) bei sudėtinga įpurškimo sistema. Be to, bus montuojamas kintamos geometrijos turbokompresorius. Vietoje paskirstymo diržo bus naudojama grandinė. Variklis turės balansavimo velenėlį, kurie sumažins jo keliamas vibracijas, taip pat – naujausios kartos keramikinį katalizatorių. 

Sudėtinga įpurškimo sistema, leidžianti itin tiksliai dozuoti degalų įpurškimą bei naujos kartos kintamos geometrijos turbokompresorius leido maksimalų variklio sukimo momentą išdėstyti labia plačiame apsisukimų diapazone. Tokiu būdu, trečiąja pavara nuo 50 iki 100 km/h naujoji Mazda6 įsibėjėja 1.7 s greičiau, nei ankstesniuoju 2.0 turbodyzeliu.su ankstesniuoju 2.0 turbodyzeliu.

clipboard02dw8 Viskas apie naujajį Mazda 2.2 turbodyzelinį variklį

Tie patys patobulinimai, o taip pat smarkiai sutrumpinti degalų įpurškimo intervalai, tiksliai pasiskirstantis bei efektyviai aušinamas degusis mišinys leido pasiekti vieną geriausių savo klasėje ekonomiškumo rodiklį, kada galingiausiosos versijos vidutinės dyzelino sąnaudos (universalui) tesiekia 5.7 l/100km.

Variklio tobulinimas neapsiribojo vien šių parametrų gerinimu. Naujasis 2.2 turbodyzelinis variklis tėra tik 6 kg sunkesnis, nei 2.0 MZ CD variklis (pavyzdžiui, variklio vožtuvų dangtelis dabar gaminamas iš plastiko, o alkūninis velenas palengvėjo 1.6 kg), ilgiui padidėjus tik 8 mm, plotis – nepakito.

clipboard04at4 Viskas apie naujajį Mazda 2.2 turbodyzelinį variklį

Variklio aptarnavimo intervalai – kas 20 tūkst. km. Parengtas kelionei, automobilis svers 1450kg. Nuo prekybos pradžios, buvo parduoda 85 tūkst. naujųjų Mazda6, todėl visai pagrįstai yra tikimasi, kad naujasis dyzelinis variklis dar labiau paskatins automobilio pardavimus, automobilį pritaikant dar platesniam pirkėjų ratui.
Skaitant tarp Mazda išplatinto pranešimo spaudai eilučių, galima perskaityti ir tai, kad 2.0 MZ-CD variklis iškeliauja į užtarnautą poilsį.

Parengė: Vilius

8 Komentarai apie “Viskas apie naujajį Mazda 2.2 turbodyzelinį variklį”

Pasakyk savo nuomonę